Terugblik bijeenkomst 10 mei

Beste LUW-leden,

Afgelopen zondagmiddag 10 mei vond een mooie en goed bezochte LUW-bijeenkomst plaats. Met ongeveer 30 aanwezige leden kijken we terug op een geslaagde middag.

We begonnen buiten in het zonnetje met koffie, thee en iets lekkers. Daarna volgde het informatieve gedeelte in de kapschuur van Sogyo.

Informatief programma

Voorzitter Zwer Kooi opende de bijeenkomst met een dankwoord aan de voormalige bestuursleden Arthur, Lars en Jaklien. Als blijk van waardering ontvingen zij een pakket met lekkernijen.

Vervolgens werd stilgestaan bij de verschillende werkgroepen binnen LUW. Tussen het bestuur en de werkgroepen bestaat een directe verbinding, ieder bestuurslid onderhoudt contact met één of meerdere werkgroepen. De werkgroepen werken zelfstandig, maar belangrijke besluiten worden eerst aan  de LUW-leden voorgelegd.

Van iedere werkgroep was een vertegenwoordiger aanwezig die een korte toelichting gaf.

Updates vanuit de werkgroepen

Werkgroep Verwelius: Hans Sluijmer liet weten dat momenteel wordt gewacht op een zittingsdatum van de Raad van State. Daarbij benadrukte hij dat LUW niet tegen woningbouw is, mits deze plaatsvindt binnen de vastgestelde grenzen.

Werkgroep Akkie Stomphorst: Marco Smakman vertelde dat Aalbers inmiddels officieel eigenaar is van de locatie. De werkgroep en LUW blijven nauw betrokken bij de ontwikkelingen. Het huidige plan gaat uit van ongeveer 40 woningen.

Werkgroep Inrichting Utrechtseweg: Jaklien van Middelaar gaf een update over de Utrechtseweg. Besloten is , door provinciale staten dat de busbaan behouden blijft en dat de maximumsnelheid wordt teruggebracht naar 60 km/u. De uitvoering hiervan zal waarschijnlijk nog enige tijd duren, mogelijk tot rond 2030.

Op 2 juni wordt samen met gedeputeerde Van Schie (VVD) een proefwandeling georganiseerd over de Utrechtseweg om de ervaren verkeersonveiligheid en geluidoverlast onder de aandacht te brengen.

Werkgroep Parkeren Utrechtseweg: Dorine Zwaan meldde dat met name in De Bilt-Zuid en op de pleintjes overlast wordt ervaren van automobilisten die in Utrecht moeten zijn en daar parkeren.

Werkgroep A27/A28 en windmolens:  Werner Sikken melddedat de ontwikkelingenrondom de huidige en toekomstige aanpak van deze twee snelwegen nauwlettend worden gevolgd. Geluidsoverlast is ook hier één van de belangrijkste thema’s. Dit gaat ook een belangrijke rol spelen bij de ontwikkeling van het Akkie Stomphorst terrein. Tussen beide werkgroepen is de samenwerking al in gang gezet.

Werkgroep Ledenwerving: Annemarie Engbers liet de flyer zien die recent bij alle bewoners aan de Utrechtseweg is verspreid. De afgelopen dagen is intensief geflyerd en aangebeld om in gesprek te gaan over LUW en haar doelstellingen. Dit heeft inmiddels zes nieuwe leden opgeleverd.

Een speciaal woord van dank ging uit naar Anne-Marie Mineur voor haar grote inzet.

Werkgroep Sociale Activiteiten: Carla Houtkooper vertelde over de gezellige én effectieve plog-bijeenkomst die in maart heeft plaatsgevonden. Deze activiteit zal van tijd tot tijd worden herhaald. Ideeën voor nieuwe sociale activiteiten zijn van harte welkom, evenals nieuwe deelnemers aan de werkgroep.

Vooruitblik

Zwer Kooi sloot het informatieve gedeelte af met de mededeling dat er in oktober/november opnieuw een ALV zal plaatsvinden. Tijdens die bijeenkomst zal ook de nieuwe LUW-website worden gepresenteerd, waar momenteel hard aan wordt gewerkt.

Wandeling en afsluitende borrel

Na het formele gedeelte maakten we onder leiding van Dick van Beek een prachtige wandeling. Het was bijzonder om buiten de gebaande paden kennis te maken met het gebied en de verhalen erachter.

Na afloop stond bij Sogyo de borrel klaar en werd er nog gezellig nagepraat.

Veel dank aan Marion Baartmans en Carla Houtkooper voor de uitstekende organisatie van deze geslaagde middag.

Tot de volgende keer!
Heb je vragen, ideeën of wil je meedoen? Laat het weten!

Neem gerust contact op met het bestuur (info@bv-luw.nl). We horen graag van je!

Blijf op de hoogte! Kijk regelmatig op de LUW-website  BV-LUW – Bewonersvereniging Leefklimaat Utrechtseweg voor het laatste nieuws.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van LUW, Zwer Kooi, Anup Raghoebarsing en Annemarie Engbers

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*